KOUČING

KOUČING

Upoznajte sebe na jedan dublji način, osećajte se dobro u svom telu, reprogramirajte um za uspeh i sreću.

1) Organizacioni koučing

Analiza organizacione kulture

  • Putem jedinstvenog upitnika I intervjua sa zaposlenima
  • Izrada izveštaja analizom trenutne organizacione kulture
  • Određivanje željene kulture kroz predlog plana, definisanje ciljeva
    poslovanja na osnovu identifikovanih problema kroz analizu u dogovoru
    sa rukovodiocima

Organizaciona struktura kompanije određuje način kako celina pristupa obavljanju posla. Organizaciona kultura je skup etičkih, socijalnih i normi ponašanja jedne organizacije, koje su zasnovane na verovanjima, stavovima i prioritetima njenih članova. Kao takva ona može biti značajna odrednica poslovnog uspeha jedne kompanije, ali i ključni faktor problema kao što su loša radna atmosfera, manjak motivacije kod zaposlenih, niska produktivnost, konfliktni međuljudski odnosi unutar tima, itd.

Kako bi pojedina organizacija uspešno poslovala, izuzetno je važno da njeni rukovodioci budu svesni vrednosti koje na nivou organizacije neguju, i misije i pravca u kome žele da se kompanija razvija. Što je još važnije, ove vrednosti moraju da budu eksplicitne i u skladu sa ličnim vrednostima zaposlenih. Drugim rečima, ako zaposleni ne prepoznaju lično zadovoljstvo u onome što rade, a što je nužno rezultat usklađenih vrednosti zaposlenog i organizacije, male su šanse da će biti motivisan i produktivan.

Analiza organizacione kulture obavlja se putem jedinstvenog upitnika intervjua sa zaposlenima. Analiza trenutnog stanja obuhvata analizu sledećih organizacionih segmenata:

  • Organizacionu kulturu i njenu klimu
  • Kvalitet interne i eksterne komunikacije
  • Postojanje konflikata i odnos prema njima
  • Kvalitet timskog rada
  • Način donošenja odluka
  • Faktor motivacije zaposlenih
  • Aspekte zadovoljstva zaposlenih
  • Osećaj pripadnosti preduzeću
  • Nivo stresa i stepen sagorelosti zaposlenih

Metode prilikom analize organizacionog sistema podrazumevaju:

  • Uvid u HR politiku i procedure
  • Individualne intervjue sa svim ili određenim
    uzorkom zaposlenih
  • Testove, upitnike i ankete za zaposlene
  • Grupne intervjue i struktuirane grupne
    aktivnosti
  • Pristustvo na redovnim ili periodičnim
    sastancima zaposlenih
  • Prisustvo u svakodnevnim radnim
    aktivnostima i neformalnim susretima
    zaposlenih

Nakon analize organizacionog sistema pismenim izveštajem psiholog
predlaže strategije za rešavanje identifikovanih problema i teškoća,
kao i jačanje konstruktivnih elemenata u sistemu, određivanje
željene kulture u odnosu na trenutnu kulturu definisanjem ciljeva u
saradnji sa rukovodiocima. Analizom željene kulture utvrđuje se
distanca između postojećeg i željenog stanja i dizajniraju se progami
koji će omogućiti unapređenje organizacione kulture, koja će rezultirati
većim zadovoljstvom zaposlenih i povećanom radnom produktivnošću,
pa samim tim i većim profitom na nivou organizacije.

Razvojni programi

Razvojni programi su bazirani na metodologiji koučinga u oblasti
rešavanja problema, koja je usmerena ka ostvarenju dugoročnih
ciljeva kompanije, bilo da se radi o strateškom razvoju firme, razvoju
liderskih veština rukovodilaca ili poslovnih i ličnih veština kod
zaposlenih. Razvojni programi se kreiraju prema definisanom stanju I
podrazumevaju kombinaciju svih usluga prilagođenih Vašoj
kompaniji prema temi, dinamici i načinu sprovođenja (treninzi, obuke,
individualni koučing). Sveobuhvatni programi se sprovode kroz tri
faze: faza pripreme, realizacija treninga I evaluacija programa na
tromesečnom, šestomesečnom ili jednogodišnjem nivou.

2) Timski koučing

Timski koučing je namenjen timovima koji žele
da unaprede svakodnevo funkcionisanje do
željenog nivoa i ostvare zajedničke ciljeve.

Krajnji cilj timskog koučinga:

  • Poboljšanje klime i osećaja zajedništva unutar tima
  • Manji broj koflikata
  • Aktivno uključivanje članova u ostvarivanje timskih ciljeva
  • Poboljšanje komunikacije

3) Individualni koučing

Individualni koučing je namenjen pojedincima,
razvije samosvest pojedinca i podržava ga da
lične potencijale usmeri u svrhu ostvarivanja
poslovnih i ličnih ciljeva.

Kao rezultat individualnog koučinga klijent može
da ostvari cilj postavljen na samom početku
individualnog rada sa koučem ili da ostvari
značajan iskorak ka ispunjenju istog.

Emocionalni metod u psihološkoj pomoći